Europian Startup Monitor felmérés

A Europian Startup Monitor minden évvégén elvégzi az európai startupokról szóló kutatását. Ez 2016-ban sem történt másképp, az eredményt a 28 EU tagállamban és további jelentős országokban vizsgált több mint 2500 startup, 6300 vállalkozó és 23700 dolgozó válaszai adták.

Fontos, hogy kutatásban vizsgált cégek:

  • fiatalabbak 10 évnél
  • innovatív technológiával és/vagy üzleti modellel rendelkeznek
  • jelentős munkavállalói és/vagy eladási növekedésre törekszenek

 

Csapatban az erő!

Ezt vallotta a vállalkozók 77.4%-a, azaz startupok több,mint ¾ -ét csapatok irányítják.

 

Önálló vállalkozó: 22.6%

Két vállalkozó: 34.5%

Három vállalkozó: 24.3%

Négy vállalkozó: 10.7%

Öt vagy több vállalkozó: 7.8%

 

A vizsgált startupok átlagban 12 munkahelyet létesítenek.

 

Éljen a nemzetközi munkakörnyezet!

A startupok dolgozóinak közel 1/3-a nemzetközi.

 

a startuppal megegyező országból származó dolgozók: 70.9%

az EU országaiból származó dolgozók: 18.7%

nem az EU országaiból származó dolgozók: 10.5%

 

 

 

Mivel küzdünk?

  • Értékesítés/ügyfélszerzés: 19.5%
  • Termékfejlesztés: 17.1%
  • Növekedés: 16.6%
  • Saját tőke növelése: 12.1%
  • Likviditás (fizetőképesség): 7.6%

 

Európa a startupok melegágya

A felmérés alapján kijelenthető, hogy a vizsgált startupok jövedelmének 30.9%-át Európán belül szerzik. Figyelemre méltó, hogy 2015-höz képest az Európai bevétel 9.7%-kal növekedett.

 

Hazai bevétel: 44.8%

Európai bevétel: 30.9%

Globális: 24.3%

 

 

 

Az innovatív erő

A startupok nagy része gondolja azt, hogy a termékük innováció a piacon. De hányuknak sikerül tényleg újítónak lenniük? A kutatás külön vizsgálja a technológiai innovációk helyzetét és a termék innovációkét.

 

Nem piaci innováció

Regionális piaci innováció

Országos piacon innováció

Európai piacon innováció

Világpiacon innováció

 

Akadályok a nemzetközi piac felé

Egy startup növekedése során egyre több embert szeretne elérni, a nagyobb bevétel és nagyobb hírnév érdekében. Viszont számos nehézséget kell áthidalniuk, amennyiben tényleg ki akarnak kerülni a nemzetközi piacra:

  • Az országok különböző jogszabályai: 30.3%
  • A termékek/szolgáltatások a helyi ügyfelek igényeihez igazítása: 18.8%
  • Különbségek az adórendszerben: 16.1%
  • Kulturális különbségek: 15.2%
  • Nyelvi nehézségek: 12%
  • Egyéb: 7.5%

 

Jövőbeli kilátások a politikával kapcsolatban

A vizsgált startupok törekszenek arra, hogy a jövőben jobb kommunikáció alakuljon ki a politikusok, az induló vállalkozások és a meglévő vállalkozások között.

  • Szabályozási és adminisztratív terhek csökkentése: 60.1%
  • Adócsökkentés/adómentesség: 48.9%
  • Tőkebevonás támogatás: 33.4%
  • A startupok speciális igényeinek figyelembevétele: 30.4%
  • Kockázati tőketámogatás: 26%
  • Az alapítók támogatása (pl. helyi támogatás és tanácsadói struktúrák): 23%

 

Na és vajon nők vagy férfiak indítanak több startupot?

 

Az eredmény megdöbbentő, ugyanis az alapítók csupán 14.8%-a nő, 85.2%-a pedig férfi. A 2015-ös felméréshez képest a nők aránya 0.1%-kal nőtt. Fontos pedig, hogy az országok között pedig hatalmas különbségek vannak. Hölgyeim, tehát, ha késztetést érzünk rá, vegyünk példát erről a 39 startupról vagy csekkoljuk a magyar siker sztorit!

 

Egy közös startupot indító vállalkozók egy része különböző EU országokból származnak, ez az arány 2015-höz képest drasztikuson nőtt, 8.6%-kal.

    • Azonos országból származók: 79%
  • Az EU országaiból származók: 16.2%
  • Nem az EU országaiból származók: 4.8%

 

 

About the Author:

Sziasztok! Rab Gitta vagyok, elsőéves szociológus hallgató az ELTE-n. A gazdasági élettel középiskolai tanulmányaim során ismerkedtem meg, de a mai napig érdeklődöm a téma iránt. Szeretem és kutatom az érdekességeket, és törekszem arra, hogy az írásaim számotokra is érdekesek legyenek!

Hagyj üzenetet